dimecres, 8 d’abril del 2009

Ruta per Castella i Lleó

Ens retrobem amb els viatges en moto després de l'estiu. Aquest cop passant el test definitiu a les maletes Trax i les seves extensions.

Ver mapa más grande

El planning és clar, viatjar a Burgos, passar allà dues nits; visitar Atapuerca i tornar fent una nit a Saragossa.

Vam sortir el dissabte, aviadet, tenint molt clar que ens esperava una llarga jornada a sobre de la moto. Fariem 618 km en poc més de 7 hores.

El viatge no va tenir res interessant a explicar, millor. L'arribada a Burgos va ser sorprenent; ens vam trobar amb una ciutat molt ben cuidada, amb un casc històric preciós i amb una catedral meravellosament restaurada.

El nostre hotel -l'Abba Burgos- era l'antic Seminari Major de la ciutat i, a més de la seva excel·lent situació, tenia unes habitacions gegants! Teníem jardí i tot!

Vam aprofitar la nostra estada per fer una mica de ruta gastronòmica, vaja, que ja que hi erem, ens vam saltar el règim: "patatas asadas", "morcilla", "cochinillo", "cordero lechal"...

El diumenge al matí, vam anar a Atapuerca, a visitar la Trinchera i les diferent "simas" que estan estudiant. L'explicació va ser molt interessant i pedagògica. El moment curiós va ser quan la guia va comparar l'hommo heidelbergersis amb un jugador de rugbi, sí sí:

-" Como un jugador de rugbi. Fuerte, entre 75 y 85 quilos de peso, 180cm aproximadamente, que se movía como un equipo de rugbi, todos juntos, para hacer frente a los peligros del Pleistoceno..."

Clar, quan la senyoreta en qüestió va preguntar que què era el més important per aquest antecessors nostres, no vaig dubtar en contestar: "¡La cerveza!" Però es veu que no...

A la tarda vam visitar Burgos, la catedral i el centre històric.

L'endemà vam començar la tornada cap a casa, però aquest cop fent parada a Saragossa.

Un cop instal·lats a l'hotel i havent dinat vam fer un petit tour turístic a peu per la ciutat. El nano que feia la ruta guiada era molt jove, i al final ens va dir que era la seva primera vegada (fent la ruta, clar) i li vaig perdonar les bajanades que va dir, entre ellesque Aragó havia conquerit el Països Catalans (ell va dir Catalunya, València i les Balears) i que per això les nou (sic) barres de l'escut d'Aragó també apareixen a les banderes d'aquestes "comunitats". També va permetre's el luxe de dir que una façana Neoclàssica és lletja, que els templaris podien no tenir res a veure amb el fet que un carrer es digués "Del Temple" i que la ciutat tenia dues catedrals...

A la nit vam poder veure, sota una intenssa pluja, una processó de no-se-quina-confraria-de-Jesús-Nazareno.

L'endemà, per tornar, pluges des de Saragossa fins a Mataró!